۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

اعتراض به گرانی در ایران، "کار رسانه‌های معاند و جاسوسان

 


در روزهای اخیر موجی سنگین از اعتراض به گرانی کالاهای اساسی در ایران به راه افتاد. مردم در شهرهای مختلف ایران، از جمله دزفول، اندیمشک، کرمانشاه، ایذه، جونقان، خرم‌آباد، ، بروجرد، رشت، نیشابور، ده‌دشت، شهرکرد و یاسوج نه فقط علیه گرانی که با شعارهایی علیه کل نظام، رهبر آن علی خامنه‌ای و دولت رئیسی به خیابان‌ها آمدند.


حکومت ایران از یک سو با قطع اینترنت تلاش کرده جلوی انعکاس خبر اعتراض‌ها را بگیرد و از سوی دیگر با تهدید رسانه‌های داخلی می‌خواهد جلوی هرگونه انتقاد به طرح جدید دولت را که شوکی جدی به قدرت خرید مردم و سفره آنان وارد کرده است، بگیرد.


بنا بر برخی گزارش‌های منتشرشده، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به مدیران مسئول رسانه‌های داخلی دستور داده از استفاده از کلماتی که می‌توانند بار سیاسی داشته باشند یا گوشه‌ای از انتقادها و اعتراض‌ها را بازتاب دهند، خودداری کنند. بر این اساس استفاده از واژه‌هایی نظیر "جراحی اقتصادی"، "برخورد خشونت‌آمیز"، "برخورد با مردم"‌، "تحصن" و هر واژه‌ای که بوی اعتراض به سیاست‌های نظام از آن برسد، مجاز نیست. رسانه یا خبرنگاری که از این دستور سرپیچی کند با برخورد قضایی و امنیتی روبرو خواهد شد.


@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...