۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

هشدار صدها کنشگر ایرانی به حکومت: از سرکوب معترضان بپرهیزید

 

صدها فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت منتشر شد به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار دادند، "برخورد خشونت‌بار با شهروندان عاصی و جان به لب رسیده" باعث تشدید اعتراض‌های مردمی می‌شود.


در روزهای گذشته حرکت‌های اعتراضی به گرانی‌های افسارگسیخته و بی‌کفایتی مسئولان در بسیار از شهرهای ایران شدت گرفته و در بسیاری از موارد با شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای و رئیس دولت مورد حمایت او، ابراهیم رئیسی همراه بوده است.


این اعتراض‌ها که از سوی حکومت با سرکوب خشونت‌آمیز، ضرب و شتم و بازداشت معترضان مواجه شده همزمان با اعتراض‌های صنفی فرهنگیان و اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت اتوبوسرانی واحد ادامه دارند.


حدود ۵۵۰ فعال سیاسی و مدنی در بیانیه خود نوشته‌اند: «این وضعیت نابسامان و بغرنج، نتیجه محتوم اتخاذ راهبردهای نادرست و حذف اکثریت ملت و منتخبانشان، با نظارت مردم‌ستیز استصوابی است و بیم آن می‌رود که استمرار آن‌ها، ثمره جان‌های عزیزی که برای نیل به استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند را به هدر دهد.»


@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...