۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

سومین روز اعتصاب رانندگان و کارگران اتوبوسرانی تهران

 


رانندگان و کارگران شرکت اتوبوسرانی واحد از روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت برای مطالبات صنفی خود دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) نیز ادامه یافته است.


کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد، با وجود اینکه تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در روز سه‌شنبه تعطیل شده‌اند، تاثیر اعتصاب رانندگان شرکت واحد در سطح شهر تهران کاملا مشهود است.


در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز گروهی از رانندگان اتوبوس‌های بی‌آرتی تهران در اعتراض به مشکلات معیشتی و اجرا نشدن مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در شهرداری دست به اعتصاب زدند.


بنا بر مصوبه شورای عالی کار، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ باید دست‌کم ۵۷ درصد افزایش پیدا کند. فعالان کارگری می‌گویند با توجه به موج گرانی‌ها در ماه‌های اخیر، افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران هم در قدرت خرید آنان تاثیر چندانی ندارد؛ با این حال کم نیستند کارگرانی که یا اصلا حقوق‌شان افزایش نیافته یا مبلغ ناچیزی به آن‌افزوده شده است. رانندگان‌اتوبوس‌های تهران می‌گویند شهرداری در سال جدید حقوق آنان را فقط ۱۰ درصد افزایش داده است.


@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...