۱۴۰۰ آبان ۲۴, دوشنبه

بیانیه ای شماری از فعالان سیاسی ، مدنی و حقوق بشری نسبت به بازداشت های گسترده شهروندان .

 


شماری از فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری استان کردستان طی بیانیه ای نسبت به بازداشت های گسترده اخیر شهروندان در شهرهای استان کردستان انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به این برخوردها شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "در تنگنای این روزها که همه بر آن واقفیم و فقر، بیکاری و دغدغه معیشت سایه خود را بر این ملک و دیار گسترانیده، کردستان هم جدای از این تنگناها نبوده و شاخص های فلاکت و فقر به گواه آمارها موید وضعیت بسیار بد کردستان در این روزها است. در چنین فضای نومیدانه ای متاسفانه بازداشت گسترده برخی از فعالان و جوانان کرد نگرانی خانواده ها و جامعه کردستان را دو چندان کرده است".

آن ها در ادامه عنوان کردند: "ما تداوم این گونه رفتارها و برخوردها را ناقض حقوق اساسی و شهروندی مصرح در قانون اساسی و کنوانسیون های مدنی و سیاسی پذیرفته شده توسط دولت جمهوری اسلامی می دانیم". لازم به ذکر است؛ در هفته های اخیر موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان استان کردستان و شهرهای کرد نشین ایجاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...