۱۴۰۰ آبان ۲۵, سه‌شنبه

افزایش فشارهای امنیتی در سالگرد اعتراضات آبان؛ بازداشت کوتاه مدت فرزانه انصاری فر و تهدید خانواده جانباختگان

 همزمان با دومین سالگرد اعتراضات آبان‌ ۹۸ فشار نهادهای امنیتی به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم توسط خانواده جانباختگان این اعتراضات افزایش یافته است. فرزانه انصاری فر، خواهر یکی از کشته‌شدگان این اعتراضات به صورت کوتاه مدت بازداشت و برای لغو مراسم تحت فشار قرار گرفته است. همچنین روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان طی اطلاعیه‌ای از عملیات عمرانی در جاده منتهی به آرامستان خبر داده است. اینترنت بهبهان نیز از ساعاتی قبل با اختلال مواجه شده است. هرانا روز گذشته نیز از بازداشت ۳ شهروند بهبهان در همین رابطه خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، همزمان با دومین سالگرد اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ فشار نهادهای امنیتی به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم توسط خانواده جانباختگان افزایش یافته است.

فرزانه انصاری فر، خواهر یکی از کشته‌شدگان این اعتراضات توسط ماموران اطلاعات به صورت کوتاه مدت بازداشت و برای لغو مراسم تحت فشار قرار گرفته است. به گفته یک منبع مطلع به خانم انصاری فر گفته شده است که از اهواز دستور داده‌اند که به دلیل دعوت مردم به حضور در مراسم در استوری‌های اینستاگرام به زندان منتقل شوی. همچنین به این شهروند گفته شده است که حق برگزاری مراسمی ندارد و راه‌های منتهی به قبرستان نیز بسته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...