۱۴۰۰ آبان ۲۴, دوشنبه

۱۱ ماه زندان برای یک خبرنگار به اتهام انتشار خبر قتل مبینا سوری


سینا قلندری، خبرنگاری که خبر قتل مبینا سوری دختر ۱۴ ساله‌ توسط همسر روحانی‌اش را منتشر کرده بود به ۱۱ ماه و ۱۶ روز زندان محکوم شد. در این حکم که توسط دادگاه کیفری کوهدشت صادر شده سینا قلندری همچنین به دو سال ممنوعیت از خبرنگاری محکوم شده است.

این خبرنگار با انتشار تصویری از حکم صادره نوشت: «روزی که بازداشت شدم، گفت هم محکومت می‌کنم و هم این کار رو ازت می‌گیرم.» به گفته سینا قلندری او در دادگاه حضور نداشته و حکم به صورت غیابی علیه او صادر شده است.

خبر به قتل رسیدن مبینا سوری، در روستای سوری در شهرستان رومشکان، شهریور ماه امسال بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت. در ابتدا عمو و برادر او به عنوان متهمان قتل او معرفی شدند اما بعد همسر او که یک روحانی بود به قتل مبینا اعتراف کرد. فرماندار شهرستان رومشکان در آن زمان اعلام کرد قاتل دستگیر شده و "به زودی" نتایج بیشتری در مورد این پرونده منتشر خواهد شد.تا کنون دادگاهی نیز برای رسیدگی به پرونده این قتل تشکیل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...