۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

عفو بین‌الملل: نماینده سازمان ملل از زندان‌های ایران بازدید کند




عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۳ شهریور (۲۵ اوت) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد حقوق بشری ۱۶ فیلم ویدئویی منتشر شده را بررسی کرده و شواهد تکان دهنده‌ای از ضرب و شتم، آزار جنسی و بدرفتاری با زندانیان را مشاهده کرده است.


عفو بین‌الملل تاکید کرده است، "دیدن آنچه در پشت دیوارهای زندان اوین می‌گذرد تکان دهنده است و سوءرفتارهایی که در فیلم‌ها نشان داده شده تنها نوک کوه یخ شکنجه در زندان‌های ایران است".


رها بحرینی، حقو‌ق‌دان و پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل در امور ایران در گفت و گو با دویچه وله فارسی گفت طی ده‌ها و سالیان اخیر عفو‌ بین‌الملل انواع شکنجه‌های مختلف در زندان‌های ایران از جمله شلاق، آویزان کردن از سقف، تزریق مواد شیمیایی، اعدام مصنوعی، القا حسی خفگی با آب، شوک الکتریکی و آزارهای جنسی را مستندسازی کرده است.


هبه مریف، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل هم گفته است، "عذرخواهی جزئی و وعده‌های کلی" مقامات جمهوری اسلامی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان اوین کافی نیست.


مقامات جمهوری اسلامی ایران تا کنون درباره درخواست‌های سازمان عفو بین‌الملل پاسخی نداده‌اند. 


یک گروه سایبری اخیرا با نام "عدالت علی" با انتشار تصاویری از هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین خبر داده بود. در بخشی از ویدئو  سوءرفتار مسئولان اوین با یک زندانی در محوطه این زندان دیده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...