۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

رسوایی ویدئوهای زندان اوین؛ عذرخواهی از همه به جز قربانیان



پس‌لرزه‌های هک شدن دوربین‌های مدار بسته زندان اوین و انتشار فیلم‌هایی که از شرایط وخیم زندان و بدرفتاری با زندانیان حکایت می‌کنند ادامه دارد.


محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه سوم شهریور در پاسخ به تذکر شفاهی یکی از نمایندگان گفت: «کمیسیون اصل ۹۰ با کمک دادستانی کل موضوع اوین را دنبال می‌کند و اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.»


محمود صادقی، نماینده دوره قبلی مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیشنهاد "تشکیل یک هیئت دائمی برای نظارت بر زندان‌ها متشکل از سه قوه" را مطرح کرده و گفته او طرحی برای شکل‌گیری چنین هیئتی به مجلس دهم هم ارائه کرده که به خاطر کمبود وقت بررسی نشد.


محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها دوم شهریور در یک پیام توئیتری با اشاره به تصویرهای منتشر شده از دوربین‌های زندان اوین "مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول" را پذیرفته و متعهد شده برای "عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی" تلاش کند.


رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه نوشت: «از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم.»


به عبارت دیگر این مقام قوه قضائیه فیلم‌های منتشر شده از رفتار خشونت‌بار و شنیع با زندانیان را دلیلی برای عذرخواهی از قربانیان ندانسته است.


یک گروه سایبری که خود را "عدالت علی" معرفی می‌کند به تازگی از هک کردن دوربین‌های مداربسته زندان اوین خبر داد و ویدئوهایی منتشر کرد که در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و انتقادهای زیادی را متوجه مسئولان این زندان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...