۱۴۰۰ شهریور ۲, سه‌شنبه

بیانیه‌ای با ۳۶۳ امضا در اعتراض به ادامه بازداشت فعالان مدنی

 




حدود یک هفته پیش هفت وکیل دادگستری و فعال مدنی در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندان در تهران بازداشت شدند. از اینها دو نفر یک روز بعد آزاد شدند و پنج نفر دیگر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.


۳۶۳ فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن سه‌شنبه دوم شهریور در سایت "امتداد" منتشر شد این بازداشت‌ها را غیرقانونی خوانده و خواستار برخورد با عاملان این کار شدند.


در این بیانیه آمده است: «این فعالان در حال برگزاری جلسه‌ای به منظور طرح شکایت از بنیاد برکت و مسئولانی بوده‌اند که با اهمال و تعلل و تاخیر در تامین واکسن کرونا به فوریت و به مقدار کافی، زمینه‌ساز مرگ اجتناب‌پذیر ده‌ها هزار نفر در ایران بوده‌اند. ‌طبق شواهد موجود بازداشت‌ این افراد به دلیل قصد آنان برای دادخواهی جمعی در این زمینه بوده ‌است.»


بنیاد برکت زیرمجموعه "ستاد اجرایی فرمان امام" است که از نهادهای تابع دفتر رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای به شمار می‌رود.


این بنیاد از نخستین موسسه‌هایی بود که تلاش کرد واکسن ایرانی کرونا تهیه کند. ظاهرا تعلل در واردات واکسن خارجی و فرمان ۱۹ دی ماه خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت واردات "واکسن آمریکایی و انگلیسی" بی‌ارتباط با حمایت از واکسن بنیاد برکت نبوده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...