۱۴۰۰ اسفند ۷, شنبه

استان خوزستان؛ بازداشت یک شهروند به دلیل فعالیت در فضای مجازی

 


روابط عمومی و تبلیغات سپاه خوزستان، از شناسایی و بازداشت فردی که از آن بعنوان “رهبر سایبری و عامل ترویج فساد” در فضای مجازی یاد کرده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، یک شهروند در خوزستان توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

روابط عمومی و تبلیغات سپاه خوزستان در این خصوص مدعی شد: “با تلاش شبانه روزی و انجام عملیات‌های ویژه اطلاعاتی _ سایبری، سرانجام فردی با نام اختصاری “م.و.ا” که خود را به عنوان رهبر سایبری معرفی می‌کرد، توسط پاسداران سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شد”.

وی در ادامه افزود: “دیگر اعضای این شبکه ترویج فساد نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند”.

تحمیل سبک زندگی و مبارزه با آنچه “سبک غربی” زندگی خوانده می شود از نخستین سال های عمر حکومت جمهوری اسلامی در ایران محل کشمکش بین شهروندان و حکومت بوده است.

این تحمیل شیوه در حالی است که اعلامیه جهانی حقوق بشر در ماده ۳ چنین بیان می کند: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد و در اصل ۱۲ نیز آمده نباید در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامتگاه یا مکاتبات هیچ‌کس مداخله‌های خودسرانه صورت گیرد یا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. در برابر چنین مداخله‌هایی برخورداری از حمایت قانون حق هر شخصی است.

ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...