۱۴۰۰ بهمن ۱۰, یکشنبه

خرید خدمت سربازی برای افراد پولدار

 


ارائه طرح خرید سربازی توسط کمیسیون تلفیق مجلس که بر اساس آن دارندگان مدرک کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان پزشکی عمومی وتخصصی و بالاتر از آن با ۶۰۰ میلیون تومان قادر به خرید سربازی خواهند بود واکنش گسترده بسیاری از شهروندان را به همراه داشته و بسیاری آن را نمک پاشیدن به زخم قشر کم درآمد جامعه خوانده‌اند. 

ارائه این طرح ناعادلانه که تصویب نهایی آن منوط به موافقت ستاد کل نیروهای مسلح است در حالی صورت گرفته که خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران به رنجی مضاعف برای بسیاری از خانواده‌ها و علی الخصوص اقشار کم درآمد تبدیل شده است.

 هر فرد مذکر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی بالاجبار باید به خدمت سربازی اعزام شود. فروش خدمت سربازی با شرایط ناعادلانه پیش از این نیز باعث می‌شد که جوانان قشر عظیمی از جامعه که با مشکلات مالی، فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند به دلیل عدم توانایی در تامین مبلغ، بالاجبار تن به سربازی اجباری دهند و شرایط برای خانواده آنان سخت تر از قبل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...