۱۴۰۰ بهمن ۱۱, دوشنبه

اتحادیه اروپا حکم ۸ سال زندان برای نرگس محمدی را محکوم کرد

 


یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز یکشنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) مقامات جمهوری اسلامی ایران را فراخواند به تعهدات بین‌المللی و حقوق بشری خود پایبند باشد و به فوریت نرگس محمدی را از زندان آزاد کند، به ویژه که وضعیت سلامتی خانم محمدی رو به وخامت گذارده است.

همسر نرگس محمدی، تقی رحمانی که هم‌اکنون ساکن فرانسه است در ۲۳ ژانویه در توییتر از دادگاهی ۵ دقیقه‌ای و محکومیت ۸ سال حبس، ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت ارتباط علیه نرگس محمدی خبر داد.

نرگس محمدی از مسئولان ارشد کانون مدافعان حقوق بشر ایران است. شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، مدت‌ها ریاست این کانون حقوق بشر را در ایران برعهده داشت.

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت مجدد نرگس محمدی را محکوم کرد و آن را "خودسرانه" و او را "زندانی سیاسی" خواند. این نهاد جهانی حقوق بشری نوشت که این زندانی سیاسی "تنها به خاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز او در دفاع از حقوق بشر هدف پیگردهای مقامات ایران قرار گرفته است".

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران ضمن گفت‌وگو در باره مذاکرات هسته‌ای برجام، خواستار آزادی زندانیانی شده است که تابعیت فرانسه را دارند.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری فرانسه، مکرون از رئیسی خواسته است که فریبا عادلخواه، محقق ایرانی – فرانسوی زندانی در ایران را آزاد کند. این بیانیه بازداشت فریبا عادلخواه را با انگیزه‌های سیاسی ارزیابی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...