۱۴۰۰ دی ۲۹, چهارشنبه

نامه برندگان نوبل به سازمان ملل: برای آزادی دو دانشجوی شریف بکوشید

 


نوام چامسکی، شش برنده نوبل پزشکی، شیمی و فیزیک و جمعی از محققان دانشگاهی در نامه‌ای سرگشاده به دبیرکل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تقاضا کرده‌اند که برای آزادی علی‌یونسی، امیرحسین مرادی و زندانیان سیاسی ایران بکوشند.

شماری از برندگان جایزه نوبل و چهره‌های دانشگاهی، نامه مشترکی به آنتونیو گوترش و میشل باشله نوشته و خواسته‌اند که دبیرکل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، هر تلاش ممکن و عملی را برای آزادی علی یونسی و امیرحسین مرادی به کار گیرند.

در نامه قید شده که هر دو دانشجوی نخبه شریف، از بدو بازداشت، از شکنجه‌های جسمی و روحی و  بدرفتاری‌ برای گرفتن "اعتراف اجباری" آسیب دیده‌اند.

این نامه به امضای پروفسور نوام چامسکی از دانشگاه ام‌آی‌تی، ریچارد رابرتس، برنده نوبل پزشکی ۱۹۹۳، بری بریش، برنده نوبل فیزیک ۲۰۱۷، مارتین شلفی، برنده نوبل شیمی ۲۰۰۷، رندی شکمن، برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۳، جک ژوستاک، برنده نول پزشکی ۲۰۰۹ و دیوید واینلند، برنده نول پزشکی ۲۰۱۲ رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...