۱۴۰۰ دی ۱۳, دوشنبه

نقش سیاست‌های دولت رئیسی در کمبود و گرانی دارو در ایران

 

دولت ابراهیم رئیسی با کمبود شدید منابع ارزی روبروست و بنای کار را بر حذف ارز ترجیحی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) برای واردات کالاهای اساسی، از جمله دارو قرار داده است.

بوربور وضعیت واردات دارو در شرایط کنونی را "افتضاح" خواند و گفت دولت برای حل معضل کمبود ارز ساده‌ترین راه را انتخاب کرده که در اغلب موارد به زیان بیمار و محدود کردن حق انتخاب او منجر می‌شود.

 دولت یکی از مهم‌ترین علت‌های این سیاست را حمایت از تولید داخلی عنوان می‌کند. به گزارش "انتخاب" وزیر بهداشت، بهرام عین‌اللهی در این باره گفت: «ما سعی کردیم کیفیت تولیدات داخل را ارتقا بخشیم. تمام دارو‌های مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم؛ به برخی از پزشکان توصیه می‌کنم که از تشویق مردم به استفاده از برند‌های خارجی پرهیز کنند.»

محمدرضا واعظ مهدوی، رئیس انجمن اقتصاد سلامت ایران به تازگی پیش‌بینی کرده حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو که در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده قیمت داروی داخلی را چهار برابر و داروی خارجی وارداتی را تا هفت برابر افزایش می‌دهد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم اعتراف می‌کند بهای ۲ هزار و ۵۰۰ قلم دارو افزایش یافته اما مسئولیت این وضعیت را متوجه دولت قبلی می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...