۱۴۰۰ دی ۱۳, دوشنبه

بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران به کمای مصنوعی رفت

 

کانون نویسندگان ایران روز گذشته ۱۱ دی (اول ژانویه ۲۰۲۲) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت سلامتی بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران رو به وخامت گذارده است و پزشکان برای ادامه روند درمان او را در وضعیت کمای مصنوعی قرار داده‌اند.

خانواده بکتاش آبتین در ۲۲ آذر ماه موفق شدند برای او از زندان مرخصی بگیرند. در پی آن آقای آبتین با وضعیتی وخیم به بیمارستانی دیگر منتقل شد.

انجمن قلم آمریکا در اکتبر ۲۰۲۱ در مراسم با شکوهی که با مشارکت و حضور جودی فوستر و آکوافینا برگزار شده بود، جایزه آزادی بیان امسال خود را طبق برنامه‌ای از پیش اعلام شده به کیوان باژن، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، بکتاش آبتین، نویسنده و کارگردان و همچنین رضا خندان مهابادی، نویسنده و منتقد ادبی اهدا کرد.

این سه نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران در ماه شهریور ۱۳۹۹ (سپتامبر ۲۰۲۰) به اتهام فعالیت در کانون یاد شده، حضور در مراسم بزرگداشت قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای و همچنین سالروز درگذشت احمد شاملو بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...