۱۴۰۰ آذر ۱, دوشنبه

زنجیر کردن پاهای زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر در بیمارستان در وضعیت وخیم جسمی

بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر به دلیل شرایط بد جسمانی به طور اورژانس به بیمارستان رجایی شهر منتقل گردید. علت اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان، شرایط حاد قلبی وی است که مدتی پیش، منجر به جراحی باز قلب شده بود.

این زندانی سیاسی که بایستی بدلیل شرایط جسمی‌اش مشمول عدم تحمل کیفر و آزادی شود، در شرایطی غیرانسانی در زندان رجایی شهر محبوس است. آقای ابوالحسن منتظر با بیش از ۶۱ سال سن، مبتلا به دیابت بوده و هر ۱۲ ساعت یکبار بایستی انسولین تزریق کند. وی در ناحیه پا و دستهایش دچار گرفتگی عروق بوده و مستمر با سوزش و سرما در ناحیه استخوانها مواجه است.

با این همه ماموران به دستور رئیس زندان، پاهای او را حین اعزام به بیمارستان و بستری شدن در بخش اورژانس، زنجیر کردند. با وجود اصرار ایشان که این پابندها باعث سوزش و درد شدید در ناحیه پاهایش می شود، هیچ توجهی به مشکل او نکردند.

زندانی سیاسی ابوالحسن منتظر در بیمارستان وقتی با چنین شرایطی روبرو شد و اعتراضاتش به جایی نرسید، اعلام انصراف کرده و به زندان بازگشت.

ابوالحسن منتظر هم اکنون در زندان رجایی شهر دچار شرایطی بدتر از قبل از اعزام گردیده و در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد. بطوری که حتی امکان و توان کمترین حرکتی را هم ندارد....


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...