۱۴۰۰ تیر ۹, چهارشنبه

نوعیت ورود و بلاتکلیفی تعدادی از کارگران لاستیک پارس ساوه

 



خبرگزاری هرانا – به گفته کارگران لاستیک پارس ساوه، از روز شنبه ۵ تیرماه تاکنون با دستور کارفرما از ورود تعدادی از آنان به شرکت جلوگیری شده است. این کارگران در تاریخ ۲۲ خردادماه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به اعتراض زده بودند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران لاستیک پارس ساوه گفتند: از روز شنبه تعدادی از کارگران اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند و تا امروز چهارشنبه نهم تیرماه بلاتکلیف مانده‌اند.


یکی از این کارگران در توضیح ماجرا گفت: درحالی که قرار بود مطالبات کارگران طی دو دوره یعنی در ۱۵ اردیبهشت ماه و ۱۵ خردادماه پرداخت شود اما بخشی از این مطالبات در دور اول پرداخت اما در دور دوم پرداخت نشده بود که در پی این موضوع کارگران در روز شنبه ۲۲ خردادماه دست به اعتراض زدند.


وی ادامه داد: در ساعات پایانی روز دوشنبه  ۲۴ خرداد، کارفرما به همراه عده‌ای وارد شرکت شدند و کل کارگران را از شرکت خارج کرده و درِ شرکت را قفل کرد.


این کارگر ادامه داد: روز شنبه شرکت به روی کارگران باز شد اما به تعدادی از کارگران اجازه‌ی ورود به شرکت داده نشد.


گفتنی است؛ طبق اساسنامه شرکت لاستیک پارس ساوه، صندوقی در زمان دولتی بودنِ این شرکت شکل گرفته بود که هرماه ۳ درصد از حقوق کارگران کسر می‌شد و کارفرما نیز ۵ درصد به صندوق اضافه می‌کرد تا در نهایت از این صندوق، اعتباراتی به کارگران تعلق بگیرد. با واگذاری شرکت به بخش خصوصی در سال ۹۷، این اعتبارات قطع شد ولی هر ماه باز از حقوق کارگران کم می‌شد تا اینکه در جلسه‌ای قرار شد این صندوق به کلی منحل و اعتبارات آن به کارگران پرداخت شود.


به گفته‌ی کارگران این اعتبارات بعد از اعتراض اکنون پرداخت شده اما تعدادی از کارگران در جریان این اعتراضات اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند. این کارگران خواستار بازگشت به کار هستند.


کارفرمای شرکت لاستیک پارس ساوه در این خصوص مدعی شد: ما در ابتدای تیرماه قرارداد خود را با کل پرسنل تمدید کردیم اما عده‌ای از تمدید قرارداد خودداری کردند و ما اجازه‌ی ورود به آن عده‌ را نداده‌ایم که تعداد آنها هم زیاد نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...