۱۴۰۰ تیر ۷, دوشنبه

فقدان ایمنی کار


 مرگ و مصدومیت سه کارگر در سایه فقدان ایمنی کار




خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و امروز دوشنبه ۷ تیرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر معدن در روستای کفترک در استان فارس طی حادثه ای حین انجام کار، جان خود را از دست داد. همچنین دو کارگر در رفسنجان و تهران در حین کار جان باخته و مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰، یک کارگر در پی سقوط در دستگاه سنگ‌ شکن معدنی در روستای کفترک در استان فارس، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، یک کارگر حوالی ساعت ۱۰ صبح، با سقوط در دستگاه سنگ شکن معدن شن ماسه روستای کفترک در استان فارس، دچار حادثه شد و زیر انبوهی از خاک جان باخت.

این کارگر مشغول پاکسازی دستگاه سنگ‌شکن معدن شن و ماسه بوده که ناگهان بر اثر سقوط زیر انبوهی از خاک و سنگ به ارتفاع ۲ متر گرفتار می‌شود.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: بعد از وقوع حادثه با کمک امدادگران اورژانس فرد متوفی که جوانی ۲۸ساله بود را از دستگاه خارج و پس از معاینه متوجه شدند در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است.

مرگ یک کارگر در رفسنجان

به گزارش ایلنا، شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰، یک کارگر ۳۴ساله در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حین انجام کار بر اثر ریزش کانال جان باخت.

بر اساس این گزارش، علت وقوع این حادثه از سوی عوامل قضایی در دست پیگیری است.

مصدومیت یک کارگر در تهران

به گزارش رکنا، روز گذشته ۶ تیرماه ۱۴۰۰، یک کارگر در تهران در حادثه آتش سوزی یک ساختمان در حال ساخت، مصدوم شد.

بر اساس این گزارش، شهروندان در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز گذشته، در تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان در حال احداث واقع در بلوار اندرزگو، خیابان علوی خبر دادند.

فرمانده آتش نشانان اعزامی در این مورد اظهار داشت: یک اتاقک کارگری در ساختمان شش طبقه در دست ساخت به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.

حسین برزگر افزود: بنا به اظهار کارگران، به هنگام بروز این آتش سوزی، مرد ۳۰ ساله ای در داخل این اتاقک حضور داشت که احتمال دارد در میان دود و آتش گرفتار شده باشد.

فرمانده آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان سرانجام این مرد ۳۰ ساله که دچار سوختگی شدید شده بود را از ساختمان به بیرون منتقل کرده و برای انجام معاینات پزشکی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

برزگر خاطرنشان کرد: علت وقوع این آتش سوزی در حال حاضر توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...