۱۳۹۹ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

صدور حکم ۵ سال حبس برای زندانی سیاسی فروغ تقی پور



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۷ اسفند۹۹، زندانی سیاسی فروغ تقی پور به ۵ سال حبس محکوم شد. این حکم توسط دستگاه قضاییه به وکیل این زندانی ابلاغ شده است.


فروغ تقی پور متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۳ دارای مدرک لیسانس در رشته‌ی حسابداری است. وی در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ به همراه مادرش خانم نسیم جباری، دستگیر و به زیر بازجویی و شکنجه به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او به اتهام «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت گردید.


وی دو ماه پس از دستگیری به زندان قرچک ورامین منتقل گشت. زندانی سیاسی فروغ تقی پور بارها و بارها توسط مأمورین اطلاعات، تهدید و زیر فشار قرار گرفت تا به اعترافات تلویزیونی تن داده و حرفهای دلخواه وزارت اطلاعات را بگوید. او همچنین توسط بازجوها و زندانیان عادی به مرگ تهدید شده است.


قاضی دادگاه فروغ تقی پور را تهدید به اتهام «محاربه» ‌کرد. اما وی این اتهام را رد کرد و اعلام نمود که بی گناه است و حاضر به پذیرش چنین اتهامی نشد. قاضی دادگاه «عموزاد» در مقابل فروغ تقی پور را تهدید به احضار بازجو در صحن دادگاه کرد.


فروغ تقی‌پور، در زندان مورد حمله و فحاشی‌های جنسی قرار گرفته است. بدلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرایم او با زنان زندانی با جرائم اجتماعی در یک بند نگهداری می شود.


دادگاه رسیدگی به اتهامات فروغ تقی پور ۲۵ ساله و مادرش نسیم جباری ۵۸ ساله روز سه شنبه ۱۶دیماه در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «عموزاد» برگزار شد.


خانم جباری نوروز ۹۹، با تودیع وثیقه آزاد گردید و سرانجام از اتهاماتش تبرئه گردید.


فروغ تقی پور در تاریخ ۵ اسفندماه سال ۹۸ به همراه مادرش نسیم جباری، زهرا صفایی و دختر وی پرستو معینی، توسط مأموران امنیتی در تهران بازداشت و اواخر فروردین سال ۹۹ با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.


این زندانیان در زندان قرچک ورامین همواره در زیر فشارهای نهادهای امنینی قرار داشته و بارها با توصیه عوامل زندان مورد ضرب و شتم و اذیت و آزار قرار گرفته اند.


فروغ تقی پور پیشتر در زندان قرچک ورامین به بیماری کرونا مبتلا شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...