۱۳۹۹ مهر ۱۴, دوشنبه

'حکم اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی اجرا شد'




به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی امروز شنبه 22 شهریور 1399 در زندان عادل آباد شیراز اجرا شده است.

روابط عمومی دادگستری استان فارس بدون ذکر نام نوید افکاری از حکم قصاص "یک متهم به قتل" در زندان عادل آباد شیراز خبر داده است؛ اما خبرگزاری‌های دیگر ایران نام این فرد را نوید افکاری گزارش کرده‌اند.

نوید افکاری سنگری متولد ۱۳۷۲ به قتل کارمند حراست سازمان آب در شیراز متهم بود. او و برادرانش گفته بودند که تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده‌اند.

حسن یونسی، وکیل خانواده افکاری هم در توییتر نوشته که صبح امروز به خانواده او اطلاع داده‌اند که فرزندشان اعدام شده است.

مهدی محمودیان، فعال سیاسی و عضو انجمن دفاع از حقوق زندانیان هم نوشت "با برادر نوید افکاری سوارهواپیما شدیم که بریم شیراز،خانواده مقتول قبول کرده بود که برای رضایت برویم و صحبت کنیم. همه امیدوارشده بودیم که رضایت بدهند،یک دقیقه قبل ازحرکت هواپیما زنگ زدند و به برادرش اطلاع دادند که نوید اعدام شده است."

آقای افکاری که چهره‌های ورزشی و سیاسی جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار توقف حکم اعدامش شده بودند، به همراه دو برادرش در زندان شیراز بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...