۱۳۹۸ بهمن ۱۸, جمعه

شناسایی بیش از ۲۰۰ کودک کار در قزوین

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین با بیان اینکه اتباع آمار چشمگیری را در بین کودکان کار به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۲۰۰ کودک کار در استان شناسایی شد.

هدى حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به وضعیت کودکان کار در استان اظهار کرد: تاکنون حدود بیش از ۲۰۰ کودک کار در استان قزوین شناسایی شده است و اکنون سه مرکز در استان وجود دارد که به صورت تخصصی به کار این کودکان می‌پردازد.

وی افزود: یکی از این مراکز خدمات نگهداری شبانه‌روزی را ارائه می‌کند و دو مرکز دیگر فقط به صورت روزانه است؛ سیستم به این شکل است که کودکان کار و خیابانی توسط مراکز حمایتی مردم نهاد و بهزیستی جذب می‌شوند.

حقیقی ادامه داد: سازمان بهزیستی در جهت جذب و توانمند سازی کودکان کار فعالیت می‌کند که این کودکان پس از جذب به مراکز روزانه انتقال داده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: این خدمات شامل روانشناسی، مددکاری، بهداشتی، پزشکی، مادی، معنوی، آموزشی و‌ پیگری تحصیلی و موارد دیگر  است که به این کودکان ارائه می‌شود.

وی در خصوص عناوین این مراکز در استان قزوین بیان کرد: مرکز “خانه خورشید” در شهرستان قزوین و “چتر مهربانی” در شهرستان تاکستان مستقر است، این مراکز روزانه هستند که کودکان کار و خیابانی که در خیابان‌ها رها می‌شوند نیز به دستور قضایی به مراکز کوتاه مدت و میان مدت سپرده می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...