۱۴۰۲ فروردین ۲۴, پنجشنبه

انتشار گواهی فوت برخی معترضان؛ علت فوت: اصابت پرتابه پر سرعت


حساب کاربری "۱۵۰۰ تصویر" تصاویر تعدادی از گواهی‌های فوت را که برای کشته‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر در ایران صادر شده، منتشر کرده است که در آنها‌علت فوت برخی از معترضان "نامعلوم" عنوان شده یا در برخی از آنان به جای گلوله و اسلحه جنگی از اصطلاحاتی نظیر "جسم پرتابه‌ای پرشتاب (گلوله‌خوردگی)، اصابت جسم پرتابه‌ای مدور با سرعت بالا (گلوله ساچمه‌ای)" یا "پرتابه پر سرعت" استفاده شده است.

در گواهی فوت یکی از معترضان ۲۱ ساله در آمل علت فوت "عملکرد وسایل جنگی در خارج از جنگ" عنوان شده است. در گواهی فوت امیرمهدی حسنی، معترض ۲۳ ساله که ۳۰ شهریور در قوچان جان باخت، علت فوت "سوختگی" ذکر شده است.

پیش‌تر "۱۵۰۰ تصویر" گزارش داده بود در جریان اعتراضات در قوچان لباس امیرمهدی حسنی به بنزین آغشته شده و مأموران امنیتی "با علم به این موضوع" او را تعقیب و با شوکر مورد حمله قرار دادند. طبق این گزارش پس از آتش گرفتن لباس امیرمهدی حسنی مأموران اجازه اینکه دیگران به او کمک کنند را ندادند. امیرمهدی حسنی دو هفته پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

📌 برای دسترسی  کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...