۱۴۰۱ اسفند ۲۶, جمعه

🔴 از آغاز سال جاری میلادی ۱۳۸ نفر در ایران اعدام شده‌اند

 


سازمان حقوق بشر ایران بر اساس گزارشی که ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ منتشر کرده، می‌گوید، از آغاز سال جاری میلادی (۱۱ دی ۱۴۰۱) بدین سو، ۱۳۸ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

گفته می‌شود ۸۸ تن از این افراد با اتهامات مربوط به "مواد مخدر" به اعدام محکوم شده بودند.

این گزارش می‌افزاید، تنها در ۱۵ روز گذشته، یعنی از یکم تا پانزدهم مارس ۲۰۲۳، تعداد ۲۹ زندانی (به‌طور متوسط روزی دو نفر) در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند.

سازمان حقوق بشر ایران در مورد آمار بالای اعدام در ایران، به ویژه افزایش شدید اعدام‌های مربوط به جرائم "مواد مخدر" هشدار داده است.

محمود امیری‌مقدم، مدیر این سازمان در حاشیه اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل که در وین برگزار شد، گفته است: «افزایش شدید اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر از سال گذشته نشان می‌دهد که اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تاثیر پایداری در آمار اعدام‌های مواد مخدر نداشته است. در جمهوری اسلامی نه تغییر در قانون بلکه تنها فشار بین‌المللی و هزینه بالای سیاسی است که می‌تواند از اعدام بی‌رویه شهروندان تحت نام جرایم مواد مخدر پیشگیری کند.»
@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...