۱۴۰۱ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

حمله "شیمیایی" به بیش از ۱۰۰ مدرسه، مسمومیت ۵ هزار دانش‌آموز

 


روز دوشنبه ۱۵ اسفند (۶ مارس) در بسیاری از نقاط ایران "حملات شیمیایی" به مدارس ادامه پیدا کرد. شمار مدارسی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، در ظرف ۲۴ ساعت گذشته از ۱۰۰ مدرسه گذشت.

محمدحسن آصفری، عضو "کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان" گفته است، ۲۵ استان ایران شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه درگیر مسمومیت‌های سریالی شده‌اند و تا کنون بیش از پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند.

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۵ اسفند نخستین گزارش "کمیته علمی" این وزارتخانه را منتشر کرد. این کمیته تایید کرده است که "بخشی از دانش‌آموزان با یک ماده محرک تحریک‌کننده که عمدتا استنشاقی است، مواجهه پیدا کردند".

بر اساس فیلم‌ها و تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده مدارس در ماهشهر، مرند، ایذه، سلماس، اردبیل، گچساران، سمیرم، استهبان، مهاباد، نقده و گنبدکاووس و بسیاری دیگر از شهرهای ایران مورد حملات "شیمیایی" قرار گرفتند. شماری از دانش‌آموزان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

📌 برای دسترسی  کامل به گزارش روی تیتر کلیک کنید.
@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...