۱۴۰۱ بهمن ۳۰, یکشنبه

سامان یاسین اعتصاب غذا کرد



به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، #سامان_یاسین، هنرمند رپر اهل کرمانشاه و از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردمی اخیر  از روز پنجشنبه ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

تیمور صیدی، پدر این هنرمند کرد گفته است: «با آنکه حکم "عفو" رهبر جمهورری اسلامی شامل حال فرزندش شده، اما آزادی وی را به عقب می‌اندازند که همین امر باعث شده تا او دست به اعتصاب غذا بزند».

سامان یاسین، در روز ۸ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری‌های رسمی ایران در تاریخ ۷ آبان فیلمی از اعترافات اجباری او پخش کردند و اتهام او "محاربه" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" عنوان شد.

حکم اعدام این زندانی سیاسی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی عموزاد صادر شد. سامان یاسین در تاریخ ۲۹ آذر با خوردن تعداد زیادی قرص اقدام به خودکشی کرد.

در اوایل دی ماه دیوان عالی کشور پس از بررسی درخواست فرجام‌خواهی به دلیل نقص تحقیقات حکم اعدام او را نقض و برای بررسی مجدد به دادگاه صادرکننده حکم ارجاع داد.

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...