۱۴۰۱ دی ۱۰, شنبه

کانون فیلم‌سازان مستقل ایران: جشنوارە فجر را تحریم کنید

 


کانون فیلم‌سازان مستقل ایران در  بیانیە‌ای ازفیلمسازان، تهیه کنندگان، و نمایندگان سینمای کشورهای دنیا خواست که "در کنار مردم ایران بایستند، صدای آنها باشند و پیام زن، زندگی، آزادی را به گوش جهانیان برسانند".

این کانون جشنوارە فجر را "بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌های فرهنگی سرکوبگرانه جمهوری اسلامی" خواندە است و از تمام دست‌اندارکاران سینما خواستە با تحریم آن "در افشای ترفندهای تبلیغاتی رژیم" با آنها همراه شوند.

کانون فیلم‌سازان مستقل ایران، همچنین با اشارە بە شرایط سخت جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، ترانه علیدوستی، مژگان ایلانلو در زندان و تهدید آنها بە "اعدام"، گفتە کە هرگونه شرکت در جشنواره فجر به عنوان "حمایت" از دولت جلوه دادە خواهد شد.

وزیر ارشاد دولت ابراهیم رئیسی پیشتر ادعا کردە است کە "ده‌ها هزار هنرمند" در حوزه‌های مختلف برای جشنواره‌های فجر فعالیت می‌کنند.

بە دنبال خیزش سراسری مردم ایران و سرکوب وحشیانه معترضان توسط حکومت، شماری از هنرمندان اعلام کردەاند کە در این جشنوارە شرکت نخواهد کرد.

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...