۱۴۰۱ آذر ۱۰, پنجشنبه

🔶 اعتراض به احکام اعدام در ایران: "اعدام کنید قیامه


در پی محاکمه ۱۵ نفر از معترضان به اتهام دست داشتن در کشته شدن یک بسیجی در دادگاه انقلاب اسلامی کرج و نگرانی از صدور احکام اعدام برای آنها ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد ساکنان شهرک اکباتان تهران شعار می‌دهند: "این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه".

به این گروه از معترضان اتهام  "افساد فی‌الارض" زده شده است که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای‌ آنها منجر شود. سه نفر از آنها ۱۷ سال سن دارند. اتهام محاربه به معترضان دستگیر شده و احتمال صدور احکام اعدام برای ‌آنها در دادگاه‌های جمهوری اسلامی ابعادی نگران کننده یافته است.

هم‌زمان فراخوان برای ادامه اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی از داغ‌ترین هشتگ‌هاست. یحیی گل‌محمدی مربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز به این فراخوان پیوسته است.

اعتراضات در حالی ادامه دارند که آمار کشته‌ها و بازداشتی‌ها بسیار بالاست. خبرگزاری هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از کشته شدن ۴۵۹ نفر در جریان اعتراضات سراسری در فاصله ۲۶ شهریور تا ۹ آذر خبر داد. از این عده ۶۴ نفر کودک یا نوجوان هستند.

📌برای دسترسی به مطلب کامل روی تیتر کلیک کنید.

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...