۱۴۰۱ آبان ۲۳, دوشنبه

🔴 لیست صد نفره هنرمندان ممنوع‌الخروج و بازداشتی


روزنامه شرق در گزارشی از هنرمندانی نوشته که در اعتراضات اخیر بازداشت و ممنوع‌الخروج شده‌اند. بر اساس این گزارش حدود دو ماه پیش کمیته‌ای تحت عنوان کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران در خانه سینما تشکیل شد. اعضای این کمیته عبارتند از: همایون اسعدیان، علیرضا حسینی، مهدی کوهیان، علی مردانه و نغمه دانش آشتیانی .

این کمیته با همکاری خانه تئاتر و موسیقی توانسته تا کنونی لیستی صد نفره از هنرمندانی تهیه کند که بازداشت یا ممنوع‌الخروج شده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات این کمیته مژگان ایلانلو، مستندساز هنوز در بازداشت به سر می برد و خبری از مکان کتایون ریاحی نیست. بهرام رادان و مانی حقیقی هم از ممنوع الخروجی خود خبر داده‌اند.

علیرضا حسینی، عضو این کمیته به شرق گفته به دلیل حفظ حقوق بازداشت‌شدگان اجازه ندارد اسامی آنها را اعلام کند. او اضافه کرده اکثر هنرمندان دستگیرشده جوان و کسانی هستند که به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده‌اند. برخی نیز در اعتراضات خیابانی دستگیر شده‌اند.

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...