۱۴۰۱ مهر ۱۲, سه‌شنبه

واکنش تند کشورهای غربی به سرکوب "وحشیانه" اعتراضات در ایران

 



⬜️ اطلاعیه وزارت خارجه فرانسه

فرانسه سرکوب وحشیانه معترضان در ایران را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد. وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس روز دوشنبه (۳ اکتبر، ۱۱ مهر) اعلام کرد که فرانسه از خشونت علیه معترضان در ایران، به ویژه در دانشگاه شریف در روزهای آخر هفته شوکه شده است.

⬜️ واکنش آمریکا

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای امنیتی "نگران و منزجز" است.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در شبکه ایر فورس وان گفت: «ما از گزارش‌های مقامات امنیتی در باره اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه که با خشونت و دستگیری‌های دسته‌جمعی پاسخ داده شده است، نگران بوده و شوکه شده‌ایم.»

⬜️ احضار کاردار ایران در بریتانیا

وزارت امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه مهدی حسینی متین، کاردار سفارت جمهوری اسلامی در لندن را به دلیل تشدید سرکوب اعتراضات ناشی از کشته شدن مهسا امینی احضار کرد.

⬜️ اعلام تحریم‌های جدید از سوی کانادا

روز دوشنبه دولت کانادا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این تحریم‌ها در پاسخ به نقض شدید حقوق بشر در ایران، از جمله آزار و شکنجه سیستماتیک زنان و به ویژه اقدامات انجام شده توسط پلیس موسوم به "پلیس امنیت اخلاقی" ایران است که منجر به مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت شده است.

⬜️ واکنش وزرای امور خارجه و آموزش آلمان

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در پیامی توییتری در باره حمله به دانشگاه شریف موضع‌گیری کرد و نوشت: «تحمل آن چه در دانشگاه شریف در ایران می‌افتد سخت است. شجاعت ایرانی‌ها باورنکردنی است و بی‌رحمی رژیم بیانگر ترس محض از قدرت تحصیل علم و آزادی است».

بتینا اشتارک- واتسینگر، وزیر آموزش فدرال نیز گفته است که از شنیدن اخبار مربوط به سرکوب دانشجویان در ایران شوکه شده است. او در توییتر نوشته است که گروه‌های مهاجم صدای آزادی را مورد هجوم قرار داده‌اند. او در توییتی در این باره نوشت: «مردم شجاعی که جان خود را برای تعیین سرنوشتشان به خطر می اندازند، باید اکنون مورد توجه و همبستگی ما قرار گیرند.»
# مهسا امینی 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...