۱۴۰۱ مهر ۹, شنبه

اعتراضات در زاهدان؛ ده‌ها نفر "کشته و مجروح" شده‌اند

 



خبرها و تصاویر شبکه‌های اجتماعی از "وضعیت جنگی" در زاهدان حکایت می‌کنند و گزارش‌های تایید نشده از کشته شدن ده‌ها نفر. اعتراضا مردم خشمگین زاهدان پس از نماز جمعه و سخنرانی مولانا عبدالحمید شروع شد. شهروندان بلوچ که در روزهای گذشته به دلیل تایید خبر تجاوز فرمانده انتظامی منطقه به یک دختر ۱۵ ساله و عدم رسیدگی به مسئله ناآرام بودند، پس از نماز، شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

حبیب‌الله سربازی، فعال بلوچ در توییتی از تیراندازی مستقیم بالگردها از هوا به مردم خبر داده و نوشته که بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند. او افزوده که وضعیت اینترنت بسیار ضعیف و خراب است و پاسگاه‌های سپاه و اماکن متعلق به مسئولان نظام از سوی مردم معترض به آتش کشیده شده‌اند.

رسانه‌های رسمی و دولتی در ایران، نا‌آرامی در زاهدان را "حمله تروریستی" خوانده‌اند. خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران کشته شدن دست کم دو نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر را تایید کرده است. در روایت‌ رسانه‌های دولتی "تیراندازی افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان" علت امر معرفی شده است.  در شبکه خبر صدا و سیما اعلام شد که "ماموران برای حفاظت از ساختمان پاسگاه مجبور شدند به حمله کنندگان تیراندازی کنند."

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...