۱۴۰۱ تیر ۱۷, جمعه

نرگس محمدی به جاوید رحمان: گذار از نظام استبداد دینی هدف جنبش‌های اعتراضی است

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر از زندان قرچک نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران نوشته و در صفحه اینستاگرامش آن را منتشر کرده است.


این فعال مدنی در این نامه ضن اشاره به حبس ۷۵ روزه نمایندگان کانون صنفی معلمان در "سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی وزارت اطلاعات" و نیز نگهداری فعالان کارگری در سلول‌های انفرادی، این دو مورد را "سرکوب آشکار دو نهاد صنفی تاثیرگذار در عرصه معلمان و کارگران" دانسته است.

محمدی سپس با اشاره به وضعیت محکومیت خودش و سابقه "۱۲ بار بازداشت، ۳۰ سال محکومیت زندان و ۱۵۴ ضربه شلاق" خواسته‌هایش را از جاوید رحمان مطرح کرده است.

این فعال مدنی تاکید کرده که "نگهداری متهمان در سلول انفرادی و بی‌خبری و قطع تماس آنها مصداق كامل و بارز شكنجه سفيد است".

او هدف جنبش‌های اعتراضی ایران را "گذار از نظام استبداد دینی" دانسته و تاکید کرده است: «برای گذار دموكراتيک نيازمند قدرت‌يابی مردم از طريق قدرت تشكل و سازمان‌يابی و تحقق واقعی جامعه مدنی هستيم. سركوب نهادهای مدنی مستقل مردمی به منظور انهدام جامعه مدنی و در نتيجه به تاخير انداختن و يا غير ممكن كردن دستيابی مردم به دموكراسی و حقوق بشر يكی از اهداف استراتژيک جمهوری اسلامی است.»


@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...