۱۴۰۱ تیر ۱۳, دوشنبه

نظارت بر "حجاب و عفاف" از خیابان تا اداره

 


معاون دادستان مشهد می‌گوید، با ارسال نامه‌ای به فرماندار خواستار ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدحجاب در اداره‌ها و بانک‌ها در این استان شده‌است. اسماعیل رحمانی توضیح داده است: «در این‌باره مدیران و رؤسای اداره‌ها و بانک‌ها موظف هستند به افرادی که بدون حجاب شرعی در اداره‌ها و ... حاضر می‌شوند، خدمتی ارائه ندهند.»


با نزدیک شدن بیست و یکم تیر ماه که جمهوری اسلامی آنرا "روز عفاف و حجاب" نامیده است، حالا بر سخت‌گیری‌ها در اماکن عمومی و در اداره‌ها و دفاتر کار و اصناف افزوده می‌شود.


در همین راستا از دو هفته قبل قرارگاهی به نام "قرارگاه ۲۱ تیر" در شهرهای مختلف ایران به منظور نظارت بر "حجاب و عفاف" زنان و مردان در اداره‌ها و اصناف تشکیل شد. طرحی که گفته می‌شود بنا دارد «با ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به دستگاه‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها تا روز عفاف و حجاب، بهبود وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌ها را پیگیری کند.» این قرارگاه دو هفته پیش کار خود را در مشهد هم آغاز کرد.

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...