۱۴۰۱ تیر ۲۸, سه‌شنبه

بازداشت شهروندان بهائی در شیراز

 


به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی سه شهروند بهایی ساکن شیراز را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. 

خبرگزاری هرانا از بازداشت نیلوفر حسینی، بهیه معنوی‌پور، میثاق معنوی‌پور، الحان هاشمی و حنان هاشمی، شهروندان بهایی ساکن شیراز در روز سه‌شنبه ۲۸ تیر (۱۹ ژوئیه) توسط نیروهای امنیتی خبر داد. بنا بر این گزارش بازداشت شدگان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. 

هرانا همچنین به نقل از یک منبع مطلع گزارش کرده است: «همزمان با بازداشت این شهروندان، خواهر میثاق معنوی‌پور به مراجع قضایی احضار شده است. به علاوه ماموران هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل آنان کرده‌اند».

قانون اساسی جمهوری اسلامی مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. در همین راستا، حقوق شهروندی بهائیان ایران در سالیان گذشته بطور سیستماتیک نقض شده است. 

جمهوری اسلامی به طور نظام‌مند اموال و دارایی‌های شرکت‌های متعلق به بهائیان را مصادره کرده و ‌کارمندان، دانشجویان و استادان بهائی را اخراج کرده است. مدارس و دانشگاه‌ها نیز از ثبت‌نام بهائیان خودداری می‌کنند. 

@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...