۱۴۰۱ خرداد ۱۸, چهارشنبه

سرقت از بانک ملی؛ برخورد خشونت آمیز با معترضان و وعده جبران خسارت

 


برای دومین روز متوالی مال‌باختگان سرقت از صندوق‌های امانت شعبه ممتاز بانک ملی، تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند. در همین حال دو مدیر ارشد شعبه ممتاز بانک ملی برکنار شدند.

چهارشنبه ۱۸ خرداد (٨ ژوئن) سه روز بعد از سرقت صندوق‌های امانت شعبه ممتاز بانک ملی، در خیابان انقلاب تهران، مال‌باختگان معترض با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شدند. در همین حال دو مدیر ارشد این شعبه هم از کار برکنار شده‌اند.

بر اساس ویدئوهایی کە در شبکه‌های مجازی پخش شدەاند، تجمع اعتراضی مال‌باختگان با برخورد خشونت‌آمیز نیروی انتظامی روبرو شدە است. مال‌باختگان خواهان دریافت غرامت هستند. روز سەشنبه نیز بخشی از مال‌باختگان دست بە برپایی تجمع کردە بودند.

از طرفی دیگر بانک ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کردە است کە رئیس و معاون ریالی این شعبه بانک ملی "به دلیل خسارت وارده" از سمت خود برکنار شد‌ە‌اند. بانک ملی همچنین گفتە کە با مقصرین برخورد قانونی "لازم" خواهد شد.

همچنین به گفتە رسانه‌های داخلی ایران بانک ملی پس از جلسەای با حضور مالباختگان وعده دادە است کە خسارات واردە به مال‌باختگان را جبران خواهد کرد.

به گفتە این بانک "میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت خواهد شد و پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد."

به گزارش رسانه‌ها روز یکشنبه و هم‌زمان با ایام تعطیل در ایران، شماری از سارقان از ساختمان مجاور وارد بانک شده و صندوق‌های امانات را خالی کرده و اموال داخل آن را به سرقت برده‌اند.

گفته می‌شود کە سارقان با محیط بانک آشنایی دشته‌اند، به طوری که دستگاه ضبط تصاویر را با خود برده‌اند. به همین دلیل پلیس آگاهی و تحقیق نتوانسته به آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت به دست آورد، این‌که سارقان چه تعداد بوده‌اند و از چه طریقی توانسته‌اند به سامانه بانک نفوذ کنند.

از آنجا که بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است، هنوز نمی‌توان حجم و عدد و رقم سرقت را مشخص کرد.

همچنین گفته می‌شود که سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شده است. اما از آنجا که این سامانه در گذشته بارها به اشتباه هشدار می‌داده است، رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...