۱۴۰۱ خرداد ۸, یکشنبه

زر امیرابراهیمی؛ جایزه کن، دلتنگی برای وطن و داغدار حادثه متروپل آبادان


شامگاه شنبه، ۲۸ مه (۷ خرداد) برای زر امیرابراهیمی شبی شاد و غم‌انگیز بود. این بازیگر توانای ایرانی برای بازی در فیلم "عنکبوت مقدس"، ساخته علی عباسی، برنده جایزه "بهترین بازیگر زن" جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد.

امیرابراهیمی در این فیلم نقش خبرنگاری را ایفا می‌کند که برای شفاف‌سازی در قتل کارگران جنسی در مشهد به دست سعید حنایی تلاش می‌کند و با موجی از فساد و ریاکاری روبرو می‌شود.

او در سخنرانی خود در مراسم اهدای جایزه ابتدا به زبان فارسی گفت، برای دریافت جایزه شاد است اما بخشی از درونش در غم ملت ایران است "که گرفتار مشکلات زیادی هستند. "

او با بغض در گلو ادامه داد: «دل من با آبادانه، دل من با گوشه و کنار خاک ایرانه، من اینجام اما دلم با زنان و مردان ایرانه».

امیرابراهیمی سپس به زبان انگلیسی گفت، "برای حضور در این صحنه امشب" راه زیادی پیموده، راهی که آسان نبوده است.

گفته‌های امیرابراهیمی به احتمال زیاد نقبی هم است به آنچه که در ایران تحمل کرد. او که با سریال تلویزیونی "نرگس" به شهرت ملی دست یافته بود به خاطر انتشار یک ویدیوی خصوصی از رابطه جنسی با شریک زندگی‌اش زیر فشار جامعه و حکومت قرار گرفت و در نهایت ایران را ترک کرد.

 @dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...