۱۴۰۱ خرداد ۷, شنبه

فاجعه متروپل؛ دولت عزای عمومی اعلام کرد

 


با گذشت ۵ روز از فروریختن ساختمان متروپل تعداد قربانیان این حادثه به ۲۹ نفر رسید. دولت ایران روز یکشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. در اطراف محل حادثه جو امنیتی وجود دارد و وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات روزهای قبل مشخص نیست.


تعداد قربانیانی که از زیر آوارهای برج فرو ریخته متروپل بیرون آورده شده‌اند، به ۲۹ نفر رسیده و عملیات جست‌وجو هم‌چنان ادامه دارد.   کاربران شبکه‌های اجتماعی از وضعیت اطلاع‌رسانی، امداد و آواربرداری  به شدت انتقاد می‌کنند.


اعتراضات شب گذشته در آبادان نیز با "بازداشت گسترده" معترضان همراه بوده و وضعیت افراد بازداشتی نامشخص است. کانون نویسندگان ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سرکوب اعتراضات آبادان اعتراض کرده است.


احمد وحیدی، وزیر کشور روز شنبه ۷ خرداد گفت تعدادی دیگر از اجساد در زیر آوار مشاهده شده که برای بیرون آوردن آنها اقدام شده است و با توجه به "حجم آمارها" ممکن است در این زمینه مقداری تاخیر وجود داشته باشد.


هیات دولت در بیانیه‌ای روز یکشنبه ۸ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد. در این بیانیه آمده است:‌ «ضمن تسلیت مجدد، به خانواده‌های داغ‌دیده، به احترام جان باختگان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده‌های محترم و مردم استان خوزستان، به ویژه شهر آبادان، فردا یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام می‌کند.»


این در حالی است که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تاخیر چندروزه دولت در اعلام عزای عمومی را مورد انتقاد قرار داده‌اند. از جمله داریوش معمار، روزنامه‌نگار در توییتی نوشته است: «رئیسی شش روز بعد از فاجعه متروپل، اعزام چندهزار نیروی سرکوب، شلیک گلوله به مردم، بازداشت تعداد زیادی شهروند به جمع بندی رسید یکشنبه را به خاطر این اتفاق عزای عمومی اعلام کند. خامنه‌ای هم سه روز طول کشید تا تسلیت بگوید. مملکت را چهل سال است اینطور اداره می کنند.»


@dw_farsi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...