۱۴۰۱ فروردین ۲۴, چهارشنبه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس این دانشگاه، اعمال فشار و برخوردهای سلیقه‌ای حراست دانشگاه که اخیرا در خصوص پوشش دانشجویان صورت گرفته بود را محکوم کرد.

 


این انجمن در نامه خود آورده است: "دانشگاه مسئولیت و وظیفه‌ای در جهت اجرای احکام و حدود شرعی نداشته و نباید و نمی‌تواند که قواعدی خارج از آنچه در قانون اساسی مشخص و قابل اجرا است از خود ابداع کند".

در این نامه ضمن اشاره به اینکه "برخوردهای قهرآمیز و خارج از چهارچوب اخیر حراست دانشگاه عمدتا به دلیل طرز پوشش دانشجویان صورت گرفته"، آمده است: "این امکان باید برای تمامی دانشجویان فراهم شود تا آنان بتوانند با همان پوششی که در شهر دارند در محیط دانشگاه نیز حضور یابند".

چندی پیش دانشجویان دانشگاه تهران در شبکه های اجتماعی از اعمال فشار حراست دانشگاه در خصوص اجبار در پوشیدن مقنعه خبر دادند. شماری از آنها عنوان کردند که حراست با موتور در محوطه دانشگاه میگردد و به دانشجویان بابت پوشیدن مقنعه تذکر جدی داده و در برخی موارد از ورود زنان دانشجو بدون مقنعه به دانشگاه تهران جلوگیری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...