۱۴۰۰ اسفند ۱, یکشنبه

در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ ضرب و شتم صبا کردافشاری در زندان قرچک ورامین

 


صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین امروز یکشنبه ۱ اسفندماه توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری زندانیان سیاسی در کنار زندانیان جرائم عمومی و خشن، پیش از این نیز بارها باعث بروز درگیری و بروز خطرات جانی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱ اسفندماه ۱۴۰۰، صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

یک منبع مطلع در خصوص جزئیات این رخداد به هرانا گفت: “امروز ساعت ۱۲:۳۰ یک زندانی متهم به جرائم عمومی در کریدور زندان از پشت به صبا حمله کرد و ضمن ضرب و شتم، با حلقه کردن دست دور گردن، قصد خفه کردن صبا را داشت. یکی دیگر از زندانیان متهم به جرائم عمومی به صبا کمک کرده و نجاتش داد، اما در تمام مدت مسئولین زندان تنها نظاره گر بودند. درگیری لفظی بین این زندانی و صبا کردافشاری پیشتر نیز با بی توجهی مسئولان روبرو شده بود”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...