۱۴۰۰ اسفند ۱, یکشنبه

شیوع کرونا در بند زنان زندان ارومیه؛ خدمات درمانی در دسترس نیست

 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر شماری از زندانیان محبوس در بند زنان زندان ارومیه علیرغم ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی محروم مانده اند.

گزارش شده است که شماری از زندانیان سیاسی و امنیتی نیز در میان زندانیان مبتلا به کرونا هستند. سمیه قریشی (زندانی سیاسی متهم به همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام)، گلاله مرادی (متهم به همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام)، سنور تامارا و سنور خلیفانی از جمله این زندانیان بیمار هستند.

به گفته یک منبع مطلع مسئولان این بند تنها به انتقال زندانیان مبتلا به کرونا به بهداری اکتفا کرده و سایرین را تهدید کرده اند: «فردا از تهران بازدیدکننده داریم و اگر اعتراضی به وضعیت کنید همه امکاناتی که در اختیار دارید از شما گرفته میشود.»


در خصوص خانم مرادی گفتنی است، گلاله مرادی در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه امسال به همراه دو فرزندش بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شد. فرزندان خانم مرادی پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند و این شهروند خردادماه سال جاری در پی اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شد. وی از آن زمان تاکنون در بند زنان زندان ارومیه به صورت بلاتکلیف نگهداری میشود.


هرانا پیشتر در گزارشی به وضعیت بند زنان زندان ارومیه و مشکلات زندانیان آن پرداخته بود. این بند واقع در مجموعه زندان ارومیه در جاده کلانتری این شهرستان و در ۱۵ کیلومتری مرکز آن است. نزدیک ۳۰۰ الی ۳۵۰ زندانی با جرائم گوناگون در این بند نگهداری می‌شوند. اقلام فروشگاه زندان حتی لوازم بهداشتی به صورت بسیار محدود و با چند برابر قیمت اصلی در فروشگاه زندان عرضه می‌شود. کیفیت و کمیت غذای زندان بسیار پایین است و بارها در غذای زندان توسط ساکنین این بند برخی موجودات دیده شده است. همچنین آب نامناسب زندان موجب بروز بیماری‌های کلیوی در میان زندانیان می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...