۱۴۰۰ بهمن ۲۷, چهارشنبه

فشار اطلاعات سپاه بر خانواده یک فعال سیاسی در اشنویه

 


طی روزهای اخیر نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه با اعمال فشار بر خانواده یک فعال سیاسی کُرد درصدد بازداشت همسر و پسر ۹ ساله این فعال سیاسی بر آمده‌اند که با مخالفت به موقع مردم موفق به بازداشت آنها نشده‌اند.

براساس اطلاع هه‌نگاو، ظهر روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ (۱۴ فوریه ۲۰۲۲)، نیروهای اطلاعات سپاه اشنویه با هجوم به منزل شخصی لقمان عزیزی فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق تلاش کرده‌اند تا لیلا نلیوانی همسر و ژیار عزیزی فرزند ۹ ساله وی را بازداشت کنند که با حضور به موقع مردم این نیروها موفق به بازداشت این دو نفر نشده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای اطلاعات سپاه با چند خودرو به همراه شمار قابل توجهی از نیرو، به منزل آنها رفته و بدون ارائه هر گونه دستور قضایی وارد منزل آنها شده و آنان را مورد آزار قرار داده‌اند.

در همین رابطه، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن (۹ فوریه)،محمدصدیق عزیزی فرزند ۱۹ ساله این خانواده در حین خدمت اجباری سربازی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات ارتش در پادگان قوچک تهران بازداشت شده است.

محمدصدیق عزیزی روز دوشنبه ۲۵ بهمن با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته است که: «به دلیل خروج پدرم از ایران و همچنین عضویت خواهرم در یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت حکم دو ماه قرار بازداشت موقت برایم صادر شده و دلیل بازداشتم نیز همین بوده است». 

لقمان عزیزی پدر محمدصدیق و زندانی سیاسی سابق اهل اشنویه مهرماه امسال زیر فشار نهادهای امنیتی ناچار به ترک زادگاهش شد و هم‌اینک ساکن یک کشور اروپایی است. 

لقمان عزیزی سال ۲۰۱۶ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به اتهام عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم بعدها توسط دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری و ۸ سال حبس تعلیقی کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...