۱۴۰۰ بهمن ۲۱, پنجشنبه

وقتی جان زن نصف یک مرد ه می ارزد مسلم است که قتلی مثل قتل اهواز رخ می دهد .

 


پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس دهم به قتل دختر نوجوان اهوازی، مونا حیدری واکنش نشان داده و قانون را عامل اصلی ستم بر زنان و دختران عنوان کرد.

 او در این خصوص گفت: «این ستم از قوانین شروع می‌شود. زنی که حق ندارد بدون اجازه همسر و پدر از خانه بیرون برود. زنی که حق تحصیل ندارد. زنی که اگر پدر اجازه ندهد حق ازدواج ندارد. یعنی همیشه یک نفر به عنوان قیم بالای سر زنان وجود دارد و قانون هم از این موضوع حمایت می‌کند. وقتی اغماض‌های قانونی در مورد قتل یک زن به دست پدرش صورت می‌گیرد، مسلم است که قتلی مثل قتل رومینا اتفاق می‌افتد. وقتی جان زن نصف یک مرد می‌ارزد، مسلم است که قتلی مثل قتل اهواز اتفاقاتی رخ می‌دهد.»

وی ضمن انتقاد از برخورد مسئولان افزود: «در هر کجای جهان چنین اتفاق وحشتناکی رخ می‌داد، تلنگری برای حاکمیت بود. ما شاهد هستیم مثلا یک خانمی موتورسواری می‌کند یا هر چیز کوچک دیگری در مورد زنان به سرعت دستگیر می‌شوند، برخورد می‌شود، جرم مشخص می‌شود و برایشان مجازات هم تعیین می‌شود اما در چنین فجایعی شاهد نیستیم که به فوریت برخورد شود و ‌واکنش نشان داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...