۱۴۰۰ اسفند ۱, یکشنبه

زینب جلالیان زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد

 


مادر زینب جلالیان زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد، در اعتراض به محرومیت‌ها و وضعیت نامشخص فرزندش میگوید: "زینب قریب به ۱۵ سال است که در زندان بسر می برد و من او را ندیده ام؛ زینب را به زندانی دور دست تبعید و اجازه ملاقات با وی را نیز از برادر و پدر او صلب کرده اند، حتی اجازه نمی دهند که وکلا به وضعیت پرونده اش رسیدگی بکنند. من پیر شده‌ام و مریض هستم، نمی‌توانم به دیدار دخترم بروم، از سازمان های حقوق بشری می‌خواهم به وضعیت زینب جلالیان رسیدگی کنند و کاری بکنند که من بتوانم دخترم را ببینم".

 زینب جلالیان زندانی سیاسی تبعیدی در زندان یزد، در سال ۱۳۸۶ بازداشت و سپس به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه‌های مخالف نظام به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تایید اما با یک درجه تخفیف، به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان یزد تحمل می‌کند و با وجود مشکلات پزشکی متعدد، از رسیدگی مناسب پزشکی نیز محروم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...