۱۴۰۰ بهمن ۵, سه‌شنبه

اخبار سرکوب در ایران و نقض حقوق بشر در ۲۴ ساعت

 


🛑دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰، اخبار سرکوب در ایران و نقض حقوق بشر در ۲۴ ساعت گذشته توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از منابع مختلف حقوق بشری گرد آوری شده، به اطلاع خوانندگان می‌رسد:


🔸رشت– دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰، زندانی سیاسی آتنا دائمی که از اسفند سال ۹۹ در تبعید در زندان لاکان رشت بسر می برد، بصورت زودهنگام از این زندان آزاد شد.

اهواز– علی شریف زاده : «حدود یکماه است از مسئولین ذی سمت برای موکلم خالد پیرزاده عدم تحمل حبس و مرخصی استعلاجی را درخواست کرده ام و علیرغم مراجعات مکرر متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده ام. جان خالد پیرزاده در خطر است.»

🔸سنندج – زهرا محمدی از فعالین مدنی و مدرس زبان کُردی که چندی پیش جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود را به اجرای احکام سنندج معرفی کرده بود،به بند عمومی زندان منتقل شد. 

🔸اشنویه – روز دوشنبه ۴ بهمن ماه، یک شهروند بنام سیامند خوارزم در شهرستان اشنویه توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

🔸کرمانشاه– حسین ساعدی، شهروند اهل شهرستان سنقر واقع در استان کرمانشاه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد. 

🔸کرج – ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که اخیرا با دوختن لب‌ها اقدام به اعتصاب کرده بود، به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده و مورد ضرب و شتم واقع شد. 

🔸تهران – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عسل محمدی، فعال کارگری روز دوشنبه ۴ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. 

🔸تهران – کیوان صمیمی، محبوس در بند ۶ زندان مرکزی کرج به بهانه تحویل دارو، به افسر نگهبانی فراخوانده شد و بلافاصله با دستور قضائی و به قصد عودت به زندان اوین، تحویل ماموران شد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...