۱۴۰۰ آذر ۲۹, دوشنبه

 

طی روز گذشته و امروز یکشنبه ۲۸ آذرماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۸ کارگر در شهرهای قروه و زهک حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۶ کارگر مصدوم و ۲ تن دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰، در پی انفجار مخزن دیگ بخار در یک واحد تولیدکننده پنیر در شهرستان زهک در شمال استان سیستان و بلوچستان، ۷ کارگر دچار حادثه شدند.

فرماندار شهرستان زهک در تشریح این حادثه گفت: این رویداد شب گذشته رخ داد و طی آن ۲ کارگر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

غلامرضا اربابی افزود: مصدومین در حال حاضر در بیمارستان امیرالمؤمنین زابل بستری شدند و علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

مصدومیت یک کارگر سیمبان در قروه

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، یک کارگر سیمبان شاغل در شرکت توزیع برق شهرستان قروه در استان کردستان بر اثر برق گرفتگی دچار مصدومیت شد.

معاون بهربرداری شرکت توزیع برق کردستان در تشریح این حادثه گفت: این رویداد زمانی رخ داد که کارگر مذکور برای ترمیم سیم برق، حین بالا رفتن از پایه برق ۱۲ متری در روستای قصلان بر اثر برخورد با سیم مهار دچار برق گرفتگی شده و در نتیجه از ارتفاع به سطح زمین سقوط می‌کند.

محمد فتحی افزود: این کارگر علیرغم اینکه بر اثر برخورد با سطح زمین از نواحی مختلف بدن دچار آسیب‌دیدگی شده از ناحیه دو دست هم کاملا دچار سوختگی شدید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...