۱۴۰۰ آذر ۱۹, جمعه

هشدار کمپین حقوق بشر ایران: خشونت بیشتر نهادهای امنیتی و قضایی ایران


ین حقوق بشر ایران در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر (دهم دسامبر) منتشر کرده، نسبت به خشن‌تر شدن برخورد‌های امنیتی و قضایی ایران با فعالان حقوق بشری و زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین سرکوب اعتراضات مردمی هشدار داده است.

این بیانیه از جامعه جهانی می‌خواهد تا "رفتارهای ناقض حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی ایران را به صورت عینی و همه‌جانبه زیر نظر داشته باشد و مقامات جمهوری اسلامی را ملزم به پاسخگویی درباره اعمال این رفتارهای ناقض حقوق بشر کند".

در این بیانیه از برخوردهای امنیتی و قضایی حکومت جمهوری اسلامی با "دادخواهان سلامت" و  مادران دادخواه و فعالان مدنی و سیاسی و سرکوب شدید و خشن اعتراضات مردمی در ماه‌های اخیر" به عنوان نمونه‌هایی روشن از "چگونگی تداوم موارد مختلف نقض حقوق بشر در ایران" نام برده شده است. 

در بیانیه همچنین آمده است: »شکل‌های مختلف تبعیض و نقض حقوق افراد در اقشار مختلف، در واقع فقط نقض حقوق  یک فرد و یا گروه نیست و دامنه تبعات اعمال تبعیض و خشونت، به مرور تمام افراد جامعه را در برمی‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...