۱۴۰۰ آذر ۲, سه‌شنبه

کارگران آتش‌نشانی زاهدان، از عدم پرداخت معوقات مزدی سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۶ خود خبر دادند

 نماینده کارگران آتش نشانی زاهدان گفت: معوقه های حقوقی سال ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ مان را هنوز دریافت نکرده‌ایم. این پول در آن زمان شاید دردی از ما دوا می کرد اما در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد.

 حسین علی محمودیذ می افزاید: نیروهای آتش نشانی با توجه به جمعیت زاهدان بسیار کم هستند و فشار و حجم کارشان زیاد است و هر آتش نشان به جای ۴ نفر کار می کند و به اندازه یک نفر حقوق می گیرد.

وی می گوید: با توجه به اینکه آتش نشانی یکی از مشاغل سخت و زیان آور است اما یکی از محبوب ترین شغل های دنیاست، این در حالی است که در تمام استان کارگران آتش نشانی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور محرومند و دلیل آن هم کم کاری کارفرمایان است.

نمایندگان کارگران آتش نشانی زاهدان می گوید: با توجه به اینکه آتش نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می شود، ما نباید بیش از ۱۳۶ ساعت در ماه کار کنیم اما بالای ۲۴۰ ساعت در ماه کار می کنیم و روزهای تعطیل و مناسبت ها را هم شیفت هستیم و در نهایت ۶۴ ساعت اضافه کار به ما پرداخت می کنند .

وی می گوید: ما اعتراض های زیادی داشتیم و مراتب آن را به شورای شهر و شهردار قبلی هم اعلام کرده ایم اما متاسفانه شهردار قبلی ما را به دفترش هم راه نمی داد، چه به اینکه بخواهد به مشکلات ما رسیدگی کند.

محمودی می‌افزاید: آتش‌نشان‌های شهرهای بزرگ برای انجام کارهای‌شان مانند پخت و پز، نظافت و… در آتش نشانی نیرو دارند اما آتش نشانان زاهدانی خودشان باید این کار‌ها را انجام دهند.

او می گوید: برای ده شبانه روز حق غذا (شام و ناهار و صبحانه) تنها ۸۰ هزار تومان به آتش نشانان پرداخت می شود. نمی‌دانیم از کدام مشکل‌مان بگوییم.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...