۱۴۰۰ آبان ۲۷, پنجشنبه

نایب رییس انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان

 

 در ارتباط با محدود کردن روش‌های پیشگیری از بارداری و ارتباط منفی آن با سلامت باروری زنان گفت: "بارداری‌های ناخواسته جزو حاملگی‌های پرخطر محسوب می‌شوند، به این دلیل که هم تمایل برای سقط در این دسته از بارداری‌ها زیاد است، هم در بسیاری از موارد ممکن است زنان بیماری زمینه‌ای داشته باشند و به این دلیل که ناخواسته باردار شده‌اند، خود آن بیماری زمینه‌ای بر روی سلامت جنین و مادر تاثیر بگذارند".

مریم کاشانیان افزود: "حاملگی ناخواسته یعنی زوج به دلایلی اصلا نمی‌خواهند بچه دار شوند که می‌تواند دلایلی مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی باشد. مساله فراتر از دادن چند میلیون وام و این قبیل تشویق هاست".

چندی پیش ابراهیم رئیسی با وجود مخالفت کارشناسان، «طرح جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ابلاغ کرد. در این طرح مواردی از جمله حذف غربالگری و سخت تر کردن سقط جنین و تعلق گرفتن وام به افرادی که در سنین پایین ازدواج می کنند مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...