۱۴۰۰ آبان ۲۰, پنجشنبه

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به همراه شماری از سازمان های حقوق بشری و نهادهای مدنی با انتشار بیانیه ای از اعضای سازمان ملل خواستند، از پیش‌نویس قطعنامه ای که در مورد ارتقا و حمایت از حقوق بشر در ایران است، در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این گزارش‌ها نشان می‌دهد که چگونه دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی همچنان مدافعان حقوق بشر از جمله محیط‌بانان، مدافعان حقوق زنان، وکلا، اتحادیه‌های کارگری، فعالان حقوق اقلیت‌ها، روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ها، معترضان، مخالفان سیاسی، هنرمندان و فعالان حقوق بشر را تحت فشار قرار می‌دهند. از جمله این اعمال بازجویی های اجباری، دادرسی های جنایی ناعادلانه، حبس های طولانی مدت، شلاق، و در برخی موارد حتی مجازات اعدام، صرفاً در رابطه با استفاده از حقوق خود در آزادی بیان، تشکل و اجتماعات مسالمت آمیز است.

این سازمانها همچنین نوشته اند: در این گزارش شواهد فراوانی مبنی بر امتناع مداوم جمهوری اسلامی ایران از پایان دادن به نقض جدی حقوق بشر به کشورهای عضو ارائه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...