ماهنامه خط صلح – با شیوع ویروس کرونا، جهان شکل دیگری به خود گرفت و اغلب شغلها تحت تاثیر کرونا دچار تغییرات شد. ویروسی که به مثابه یک سونامی همهی کشور، طبقات اجتماعی، مشاغل و کسبوکارها را درگیر خود کرد. شیوع ویروس کرونا سبب شد تا لایهها و زوایای پنهان و ناگفتهی کار و تلاش معلمان کشور، به رخ کشیده شود.
معلمی یکی از شغلهایی است که با شیوع کرونا وارد عرصه جدیدی شد. به این معنا که معلمان با شیوهی جدیدی از تدریس روبهرو شدند؛ تدریسی که به سختی دانش آموزان را پای کار میآورد و معلمان به طور شبانهروزی در حال رسیدگی به وضعیت درسی دانش آموزان هستند. در دوران کرونا خانوادهها دریافتند نقش معلم تا چه اندازه اساسی و مهم است. وقتی در همین دوران از او میخواهند تا با فرزندشان صحبت کند و دربارهی فلان موضوع، متقاعدش سازد.
در این مدت اکثر معلمان تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از متوقف شدن سیستم آموزشی کشور به کار بردهاند. اما متاسفانه ساختار حاکمیت به دلیل ناکارآمدی در مدیریت کرونا پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از شیوع این ویروس، مانع از سرگیری آموزش حضوری دانش آموزان شده است، در حالی که در کشورهای پیشرفته امکانات و لوازم پزشکی مورد نیاز مدارس و دانش آموزان و معلمان در اختیار آنان قرار داده شده است و کلاسهای درس اکنون با شیوههایی خاص (اعم از اینکه کلاس با نصف تعداد دانش آموزان و به صورت یک روز در میان باشد) به شکل حضوری برگزار میشود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر