۱۴۰۰ شهریور ۲۸, یکشنبه

کشته شدن یک سوختبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در خاش

 

 شنبه شب مورخ ۲۷ شهریورماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان، یک سوختبر کشته شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، شب شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، یک سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان خاش، جان باخت.
هویت این سوختبر جانباخته، خداداد شهنوازی (مهیم زهی) فرزند “جنگی خان” اهل بخش پشتکوه در شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان عنوان شده است.
در این گزارش آمده است، نیروهای نظامی در حوالی فلکه بیمارستان خاش بدون هشدار قبلی خودروی این شهروند را مورد هدف تیراندازی قرار داده که بر اثر اصابت گلوله، وی جان خود را از دست داده است.
در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۰، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر، ۵ سوختبر، ۳۳ شهروند توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است. ۱۳۰ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۰۹ نفر کولبر، ۱۶ شهروند عادی و ۵ نفر سوخت بر هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حکم اعدام

 رئیس کل دادگستری استان #البرز با اعلام این خبر مدعی شد که فردی   در تاریخ دوم اسفند سال ۱۴۰۱ همراه با تعداد دیگری از همدستان خود در جریان ت...